Upptäck kdx Azure Business Platform, er portal till framtiden.

Rundabords-diskussion - Framtidens e-handel

Digital rundabordsdiskussion den 20 januari oavsett var du befinner dig

Alla har säkert hört talas om den digitaliseringsvåg som fick ytterligare fart under pandemin, hur ser ni på detta? Behovet av att kunna göra affärer på distans har aldrig varit större och innebär att en pricksäker e-handel står högst upp på många företags prioriteringslista. 

  • Har våra vanor förändrats? 
  • Hur det ser ut nu och hur kommer det se ut framöver, kommer vi att återgå till det "gamla normala”?
  • Hur gör man för att det ska bli rätt beslut, trots att det kan vara lite mer stress i luften just nu?

Några saker att diskutera

Plattformsval eller affär, vilket kommer först? 

Ska man ge sig ut och leta efter system i första steget? Eller ska man ha en dialog med någon som är beredd att lyssna på er unika verksamhet först och sedan utmana i lagom dos för att komma fram till bästa väg och kanske en väg man inte tänkt på från början på egen hand. 

 

E-shop eller e-handel?  

Vad är det då som får kallas e-handel? Är det en traditionell e-shop man ska satsa på, en e-shop som sett ungefär likadan ut som när den introducerades för 20 år sedan. Om ett företag istället utgår från sin unika affär och sina kunders unika behov, kan man skapa något som generar intäkt och nöjd kund. 

 

Kundresan B2C vs. B2B  

En bra e-handel ska ta hand om största delen av kundresan och detta är helt oavsett om vi pratar B2C eller B2B. Det finns så klart skillnader mellan dessa två, men det som är gemensamt är att det alltid finns minst en människa med i processen. 

 

Unik eller strömlinjeformad?

Blir man som företag mer framgångsrikt när man har ett unikt erbjudande till sina kunder och tar hand om hela kundresan? Kan man digitalisera hela eller delar av kundresan?  

 

Lyssna även på:

Matas & Dinexdanska framgångssagor  

  • Matas är nu den fjärde mest använda webbshoppen i Danmark (bättre än Amazon). De har ökat med mer än 50% per år på online-försäljningen i 10 kvartal i rad nu.

  • Dinex är globalt ledande inom avgassystem för tunga fordon - lanserade en B2B-webbshop i januari. De hade 1% online-försäljning förra året. Nu har de mer än 70% av den totala omsättningen online. 

Vi hoppas att du vill vara med!

Vi ser inte bara fram emot att du kommer med och lyssnar, vi ser väldigt mycket fram emot ett aktivt deltagande där vi också får möjlighet att lyssna! 

Vi är säkra på att du kommer att få mycket inspiration och kanske svaret på frågan genom att anmäla dig till vår rundarbordsdiskussion den 20 januari, klockan 09:00. Vi vågar lova att du kommer att få med dig mycket värdefullt från detta digitala möte.  

Anmäl dig redan nu och säkra din plats. Anmäl dig genom att klicka på länken nedan. Skicka ditt intresse tillsammans med ditt namn så skickar vi tillbaka en inbjudningslänk som hamnar i din kalender. Hoppas att vi ses den 20:e!  

P.S. Alla deltagare kommer att få en present. 😊 

Anmäl dig här!
Michael

Michael Nilsson Pauli, Kodexe

Digital Business Pioneer på Kodexe, har arbetat med digitalisering sedan 1998. E-handel i olika former har alltid varit närvarande.

Michael har bland annat utvecklat världens första fungerande bilkonfigurator åt Volvo och varit med och tagit fram IKEAs allra första shop på Internet. Sedan dess har det blivit ett svårräknat antal e-handelslösningar i olika skepnader. Lyssnar på kundens unika affär och tillför kreativa digitala lösningar som ofta bryter ny mark och skapar nya affärer. 

PAtrick Swedén - Bizzkit

Patrick Swedén, Bizzkit

Patrick Swedén, Country Manager och ansvarig för den svenska verksamheten i Bizzkit. Med över 15 års erfarenhet av e-Commerce såväl nationellt som internationellt.  

Med headless och ekosystem i fokus så arbetar han för att skapa framgångsrika samarbeten för såväl solution partners som slutanvändarna. 

Lars Hedal - Hesehus-Bizzkit

Lars Hedal, Hesehus & Bizzkit

Lars Hedal är e-handelsexperten , CEO samt grundare av Hesehus och Bizzkit. Lars har genom de senaste 20 åren skapat sig en imponerande meritlista inom e-handel och affärsutveckling.  

Förmågan att framtidsspana och förutspå nya trender och strategier har resulterat i fantastiska resultat och en mängd priser för Hesehus och Bizzkits kunder. 

Gedigen meritlista

Tillsammans med våra kunder har vi i mer än två decennier utvecklat lösningar som genom digitalisering ökat både kundupplevelse och resultat.

Gummy App Development

Affärsnära digitala lösningar

Vår kunskap och vår mångåriga erfarenhet inom det digitala ger oss perfekta förutsättningar att hjälpa er hitta nya affärsmöjligheter. Detta sker genom att vi först lyssnar på er och får en bra insikt i er affär. Sedan kryddar vi med vår passion , mötet mellan människa och de digitala möjligheterna.

Resultatet blir alltid en bättre affär, men väldigt ofta resulterar det också i en helt ny affär.

Virtual Reality Glasses

Interaktion som skapar

Vi brinner för att skapa nya möjligheter genom digital innovation. Vi älskar utmaningar och det komplexa skrämmer oss inte, det är snarare bränslet som får oss att gå igång.

Skapandet uppstår väldigt ofta genom en tät interaktion och kommunikation där vi vågar utmana varandra, där ingen fråga är för dum och där prestige inte existerar.

Vi kan hjälpa dig

Signerat Kodexe

Vår arbetsmodell är flexibel för varje projekt. Det måste den vara för att kunna möta varje kunds unika behov. Under vår tid i branschen har vi sett projektmetoder som vattenfall, agile, scrum och lean komma och gå, och idag har vi landat i ett koncept som får oerhört positiv feedback från kunder och som passar oss som hand i handske.

Vår modell hjälper oss att fånga upp helheten tidigt, låter oss arbeta nära kunden under hela projektets livscykel, och säkerställer att vi levererar fullbordade, högkvalitativa lösningar inom överenskomna tidsramar. 

Vår arbetsmodell