Affärsframgång inom såväl B2B som B2C har blivit avhängt förmågan att initiera och förvalta digitala kundmöten, och centralt står teknik som möjliggör detsamma på en nytt och aldrig så personligt plan. Så ställ er frågan: ”Hur bemöter vår webbplats varje unik besökare, och vad krävs för att samme besökare ska bli en lojal kund?”

Det var inte alltför länge sedan en generellt tilltalande och informativ publik webb ansågs fullt tillräckligt sett till ett tjänste- eller produktföretags behov av digital marknadsnärvaro. Nya krav från informationsöverrösta och tidspressade webbplatsbesökare har dock förändrat spelplanen. I allt snabbare takt överges de kompletterande digitala skyltfönstren till förmån för affärskritiska, individuellt anpassade mötesplatser.

En ny dimension av relevans

Självklart bör er webb förbli en källa till komplett information rörande varumärke och erbjudande, och givetvis bör tonalitet och inramning attrahera en bredare målgrupp. Det finns dock goda skäl att lägga till ytterligare en dimension.

”Problemet” (läs: möjligheten) idag är att alla har blivit så ohejdat otåliga! Är inte webbsidans innehåll av omedelbar relevans så söker sig besökaren hastigt vidare i jakt på det som eftersöks. I värsta fall innebär det ett utträde från webbplatsen, och med det risken att den potentiella kunden fattar tycke för ett konkurrerande alternativ. Ve och fasa.

Ingen tycks längre ha tid att granska innehåll och navigera sig fram till ”det” som eftersöks. ”Det” behöver tydligen vara i blickfånget från första stund, och helst placerat i ett sammanhang som får besökaren att haja till. Så vad göra? 

Analysera och personalisera mera

Börja hamstra beteendedata. Lär känna din unika besökare. Säkerställ sedan att just ”det” som eftersöks aldrig är längre bort än ett snabbt scroll med mushjulet eller pekfingret, och att ”det” är placerat i en logisk och betydelsefull kontext. Gör livet och yrkesrollen lättare för människan bakom enheten, och besökaren dröjer sig garanterat kvar för att fortsätta ta del av ert erbjudande. Detta långt efter att ”det” – och övriga personligt rekommenderade innehållssegment – med belåtenhet har avhandlats. 

 

En webbplats med stöd för personalisering låter er

  • Successivt lära känna besökarens intressen via automatiserad datainsamling och analys av interaktioner på er webbplats
  • Urskilja demografiska och geografiska besökargrupper på yttersta detaljnivå
  • Arbeta med konverteringsoptimering- och mål på ett nytt sätt
  • Realtidsanpassa innehållsvisning för att alltid bemöta besökarens intressen och förmodade behov
  • Kontinuerligt analysera och förbättra besökarens upplevelse
  • Även införliva beteendedata från exempelvis sociala kanaler och integrerad e-handel
  • Strategiskt förbättra innehåll på basis av större och mindre besökargruppers preferenser

Oavsett om ert erbjudande rör resebokning, byggmaterial eller personelektronik så har ni allt att vinna på att konvertera nyfikna intressenter till lojala kunder. Detta med hjälp av det senaste inom CMS* och CXM**, och möjligheten att lyssna in och tillgodose tusentals personliga önskemål på en och samma gång.

*CMS = Content Management System **CXM = Customer Experience Management

Kodexe bygger inte hemsidor!

Vi implementerar och verksamhetsanpassar toppmoderna CMS/CXM-plattformar, och upprättar slagkraftiga digitala ytor som publika webbplatser, intra- och extranät, administrativ webb och ändamålsspecifika satellit- och mobilsajter. Med andra ord vadhelst ni behöver för att möta, bistå och blända kunden 24/7 över valfri enhet.

En dynamisk och kanalstrategisk webbnärvaro har för många företag blivit A och O i kampen om kundernas uppmärksamhet, och med storsatsningar på webben följer en kraftigt accelererande arbetsbörda… eller? Nej, det behöver inte vara så. Med hjälp av intelligenta systemintegrationer och anpassade administratörsvyer ser vi till att hela er digitala tillvaro blir riktigt bekväm. Vad sägs till exempel om automatisk uppdatering av sociala medier från webbadminpanelen? Inga problem.

I webbplatsprojekt arbetar vi med Sitecore Experience Platform och Episerver CMS, vilka båda erbjuder en mångfald modulärt presenterade marknadsförings- och affärsfunktioner med fokus på kundupplevelse och omnichannel. Båda är utbyggnadsbara med egenutvecklade moduler, vilket ger oss stor möjlighet att erbjuda för er helt anpassad funktionalitet att hanteras i samma gränssnitt.

Välkomna!

Affärsstrategisk webbutveckling ligger oss varmt om hjärtat, då vi brinner för att hjälpa företag till en trygg och varaktig position i digital framkant. Genom årens lopp har många omfattande och oerhört fruktsamma samarbeten tagit avstamp i just ett första framgångsrikt webbprojekt. 

Hos Kodexe månar vi om användarvänlighet och nyttjandeglädje för administratören såväl som för webbplatsbesökaren. Vår filosofi är att ert digitala hem ska vara välarrangerat, lättskött, logiskt möblerat och lättnavigerat. Vill ni flytta in och bjuda hem tidigt? Självklart. I samråd med er säkerställer vi en affärsstrategisk prioritetsordning för olika delar av implementeringen, och ser till att utbildning genomförs i enlighet med detsamma.

Några av våra webbkunder