Föreställ dig ett riktigt positivt säljmöte eller butiksbesök. Erbjudandet är inspirerande. Säljaren är oerhört kunnig, uppfattar snabbt dina personliga önskemål, och förser dig omedelbart med alla fakta du behöver. Leveransen präglas av oförglömlig service och visar sig vara på pricken rätt. Själva förvärvet går snabbt och smidigt. Du är mycket nöjd, inte minst för att du oväntat fick sådan god hjälp med tillbehören.

Din magkänsla säger nog att säljaren/butiken definitivt har förtjänat ett andra besök. Nu vet de ju dessutom vad du föredrar i form av produkter och service, så upplevelsen kommer garanterat bli än mer angenäm nästa gång.

Föreställ dig nu att er egen e-handel per automatik skulle kunna leverera en dylik positiv helhetsupplevelse. Troligast skulle era kunder då vara mindre angelägna att googla fram andra alternativ. Vi människor är som bekant ganska känslostyrda och återvänder gärna dit vi trivs – i egenskap av privatperson eller som representant för vårt företag. 

Oavsett om ni saluför inom B2B eller B2C så misstänker vi att era kunder skulle trivas riktigt bra med personligt anpassade produktvisningar och erbjudanden, ackompanjerade lättillgängliga och pedagogiskt framställda fakta. För att inte tala om smidig orderläggning, snabb och säker betalning, och sökbara och flexibla leveransalternativ. Säkert har du en egen e-handelsfavorit. Har vi rätt om vi gissar att den både ser riktigt bra ut, och fungerar klanderfritt, via mobilen? Att det är dit du instinktivt vänder dig för dina återkommande inköp?

Det senaste inom digitalt plattformsstöd…

tillsammans med strategiska, automationsfrämjande integrationer med relevanta system ger er möjlighet att bjuda in och lära känna tusentals kunder på djupet, och erbjuda en rakt igenom fenomenal digital inköpsupplevelse under dygnets alla timmar. Ett starkt alternativ till att dubbla arbetsstyrkan och införa nattskift, och i ett nötskal precis det vi erbjuder (tänka sig!). 

Vi hjälper er etablera en fullskalig kundresa. En kund- och lojalitetscentrerad e-handel där kontextuell, beteendestyrd innehållsvisning spelar en avgörande roll, och som låter er samla hantering av innehåll, transaktioner och ordrar i ett och samma system.

Vilka attribut skapar er lojala kundkrets?

  • Kundklubb – lojalitetsprogram (poäng, bonus, personliga erbjudanden, recensioner)
  • Riktade kampanjer – personaliserade utskick (demografi, geografi, köphistorik)
  • Mobiltjänster (inköp, distribution, utlämning)
  • Social media kopplingar (kommunicera kundservice, erbjudanden, kampanjer)
  • Single sign-on (omedelbar åtkomst via alla enheter & alla sociala kanaler)

Våra e-handelslösningar utgår från Sitecore Commerce och Episerver Commerce, två spjutspetsplattformar som låter sig anpassas fullt ut till er unika verksamhet, och som erbjuder flexibla integrationsmöjligheter gentemot exempelvis affärssystem och CRM. För avancerad hantering av produktinformation och/eller media samarbetar vi med inRiver, uCommerce, DigiZuite och ImageVault.

Omnichannel retail

Har ni dessutom fysisk butik och/eller lager? Ett existerande eller planerat samarbete med lokala/globala utlämningsställen och distributörer? Planer på en mobil applikation? Föreställ dig nu vidare en fullständig integration mellan alla digitala och fysiska miljöer. En unison kanal för data rörande beskrivningar, priser, lagerstatus, leveranser, transaktioner, och marknadsanpassning. Förutsättningen för en sömlös inköpsupplevelse där kunden känner sig som universums centrum och hela tiden garanteras uppdaterad, konsekvent information – oberoende av situation, fysisk position och/eller (mobil) enhet.

Fullskalig omnikanal kräver sitt i form av strategiarbete, samarbete och tekniskt implementationsarbete. Med rätt partner finns det dock ingen anledning att tveka. Vi har rutinen och verktygslådan som krävs för att ta ett helhetsgrepp och etablera den storskaliga lösning som stödjer er affär längst samtliga kontaktpunkter.

Några av våra e-handelskunder