Kodexe får i uppdrag att se över hela den digitala verksamheten för Lundaföretaget HeadBrands

2017-08-15
Kodexe blir ny strategisk teknisk partner till Lundaföretaget HeadBrands som sedan starten 2010 varit en ledande aktör som distributör till landets frisörer. Uppdraget innebär att Kodexe kommer att se över hela HeadBrands verksamhet och deras digitala plattformar genom att gå över till ett systemstöd som passar verksamheten bättre och möjliggör framtida verksamhetsmål.

I HeadBrands nya digitala satsning har Kodexe valt att jobba med Sitecore Experience Platform som kompletteras med Sitecore Commerce för att bygga en komplett e-handelslösning och en Marketing Automation-lösning. Vidare kommer ett inRiver PIM (Product Information Management) implementeras för att strukturera upp produktinformationen och underlätta försäljning över flera kanaler. 

Ett helt nytt affärssystem kommer också att implementeras och där föll valet på Microsoft Dynamics NAV som plattform där Kodexe kommer att samarbeta med sin partner BrightCom som har spetskompetens inom området. Vi på Kodexe ser fram emot att få bygga ett långsiktigt samarbete med HeadBrands och att ta rollen som deras proaktiva strategiska digitala partner när dom nu ser över hela sin digitala verksamhet, säger Michael Nilsson Pauli, VD på Kodexe. 

 * Bildtext: Fredrik Gelkner (till vänster) och Måns Kristoffersson (mitten) från Headbrands tillsammans med Michael Nilsson Pauli, Kodexe

 

       

Tillbaka till nyheter & event