Har du också tänkt på en sak? Hur fel det kan bli när du handlar på nätet ibland.

2018-10-19

 Alla kan nog skriva under på hur störigt det är att bli matad med irrelevant reklam i sina digitala kanaler. 


Ett av de vanligaste problemen som kan uppstå när du handlar på nätet är att du som konsument blir erbjuden fel produkter. Att få irrelevant reklam om och om igen kan vara riktigt enerverande. Det är inte den känslan du som e-handlare vill lämna i dina kunders medvetande. Sannolikheten att kunden återkommer är liten och du som företagare tappar i kundlojalitet. 

 
"Konsumentmakten ökar inom e-handel"

 

Men det finns en lösning på problemet. Nämligen att som e-handlare lära känna sin kund (samla data), personalisera köpupplevelsen och rikta relevanta erbjudanden i sin rätta kontext. Det kommer att leda till merförsäljning och en ökad kundlojalitet. Nu drivs inte längre e-handeln bara av låga priser och ett stort. utbud utan i allt större utsträckning av bekvämlighet. Allt fler konsumenter vill kunna påverka hur de ska få sina varor. Detta leder till att konsumentmakten ökar. 

 Detta är sånt vi tänker på varje dag!

Vill du läsa mer om våra e-handelslösningar och hur du som företag kan personalisera din kundupplevelse och öka din kundlojalitet klicka här

Några av våra e-handelskunder:

        

 

Kontakt:  

Michael Nilsson Pauli

michael@kodexe.se

0732-30 72 92

 

 

Tillbaka till nyheter & event