En film om E-handel

2018-02-14
Kodexe satsar på rörligt material i sin marknadsföring och lanserar nu sin första film om E-handel. Alla kan nog skriva under på hur störigt det är att bli matad med irrelevant reklam i sina digitala kanaler.

 ”Det vi ville visa med filmen är hur fel det kan bli när man handlar på nätet och att skapa en hög igenkänningsfaktor för ett vanligt förekommande problem. Att det skulle vara en hög dos humor i filmen var också självklart, säger Frida Myllenberg, Kodexe. Vi kan lova att skratten duggade tätt under inspelningsdagarna tillsammans med Johan Wilén på Grannskapet Media (bakom kameran) och Kodexaren Marcus Rasmusson i huvudrollen som den ”ofrivilliga golfaren".

 

Om filmen

I filmen har vi illustrerat ett av de vanligaste problemen som kan uppstå när du handlar på nätet, nämligen att du som konsument blir erbjuden fel produkter. Att få irrelevant reklam om och om igen kan vara riktigt enerverande. Det är inte den känslan du som e-handlare vill lämna i dina kunders medvetande. Sannolikheten att kunden återkommer är liten och du som företagare tappar i kundlojalitet. 

Men det finns en lösning på problemet. Nämligen att som e-handlare lära känna din kund (samla data), personalisera köpupplevelsen och rikta relevanta erbjudanden mot kunden i sin rätta kontext. Det kommer att leda till merförsäljning och en ökad kundlojalitet. 

Detta är sånt vi tänker på varje dag!

 

 

"Det är 7 gånger dyrare att förvärva en ny kund än att behålla en befintlig. Efter andra köpet är kunderna 53% mer benägna att placera en tredje order" (Invesp 2017)

 

År 2017 kommer 89% av företagen att konkurrera främst på kundupplevelse. (Gartner)


 

Vill du läsa mer om våra e-handelslösningar och hur du som företag kan personalisera din kundupplevelse och öka din kundlojalitet klicka här

Några av våra e-handelskunder:

    

Kontakt: 

Michael Nilsson Pauli

michael@kodexe.se

0732-30 72 92

 

 

Tillbaka till nyheter & event