Kodexe Sport Relations

Kodexe brinner för att kombinera affärer och sport.

På vilket sätt, tänker du?

Jo, vi vill digitalisera och maxa upplevelsen kring sporten med hjälp av vår erfarenhet, vårt genuina intresse och såklart genom våra tjänster såsom Marketing Automation, E-handel och webblösningar för att nämna några. Kort och gott  vill vi hjälpa sport Sverige att bli bättre på att analysera, mäta och effektivisera upplevelsen kring idrotten. Allt handlar om information. Ju mer insamlad data desto bättre lär du känna dina intressenter och kan då skapa skräddarsydda erbjudanden till dina specifika mottagare med hjälp av nya intäktsmodeller. Detta är något vi verkligen brinner för!

#kodexesportrelations 

 

Kodexe Sport Relations

Nytt sportnätverk 2018 - Padel Court no 9

Det senaste nätverket vi har gått med i är Padel Court no 9 med Markus Rosenberg i spetsen. Padel är en upcoming sport och är därför en ny arena för oss att nätverka på. - Som ni säkert redan vet brinner Kodexe för idrott i kombination med affärer och vi är sedan många år tillbaka aktiva i ett par idrottsnätverk såsom Malmö FF, Trelleborgs FF och Malmö Redhawks. Därför var det en självklarhet för oss att bli en del av Padelcourt no 9 när vi hörde om planerna och nätverket. Att vi dessutom är inbitna MFF-supportrar gjorde ju inte valet svårare, säger Michael Nilsson Pauli, VD på Kodexe.

Vi fick en unik pratstund med Markus Rosenberg då han kom förbi kontoret häromdagen. Han berättar om visionen kring Padelcourt no 9, vilka utmaningar ha står inför och bjuder på en del skratt när han pratar framtid och hans karriär efter fotbollen. Han erkänner dessutom att han endast spelat Padel ett par gånger då fotbollen fortfarande är i fokus. Men han lämnar med trygg hand över driften och Padelkunskaperna till Jonas Myllenberg som är Verksamhetsansvarig och som kommer att finnas på plats i Höllviken. 

Vi på Kodexe önskar både Markus och Jonas lycka till och vi ser fram emot att bli en del av Padelcourt no 9. 

Idrott & Digitala Affärer

Med dagens digitala framfart gäller det att även idrottsföreningar hänger med i utvecklingen. En idrottsförening kan egentligen ses som vilket företag som helst där det gäller att se över sina intäktsmodeller och skapa förutsättningar för att ge plats till nya roller i organisationen, allt för att underlätta den digitala resan. Precis som vilken affärsverksamhet som helst gäller det att behandla sina fans som kunder och skapa unika erbjudanden , året om , dygnet runt.

Vi jobbar sedan många år tillbaka med Malmö FF och deras webbplats och kommer under 2018 även hjälpa Trelleborgs FF med deras digitala resa. Dessutom har vi även varit strategisk teknisk partner till Svensk Elitfotboll. Kort och gott handlar alla dessa uppdrag om att möta fansen 24/7, 365 dagar om året. 

 I februari anordnade vi ett frukostseminarium tillsammans med Trelleborgs FF där Hasse Mattisson (TFF) och Kodexes Michael Nilsson Pauli pratade om just det, "Fotboll & Digitala Affärer" Titta gärna på sammandraget från seminariet här nedan och ta del av när Hasse och Michael ger er dom tre viktigaste punkterna från morgonen.

 

 "Information är den nya valutan"  Hasse Mattisson, Trelleborgs FF

Mötesplats Kodexe - frukostseminarium med Trelleborgs FF

Bygga relationer

Att under avslappnade former, som till exempel under en hockeymatch umgås med våra befintliga kunder eller under en fotbollsmatch skapa nya affärsrelationer är något vi har gjort under många år genom vår aktiva sponsring till våra lokala idrottsföreningar. Men det finns även andra mer udda sätt att skapa relationer på i kombination med sport. Nämligen att delta på "Löpmötet". En skön löptur i behagligt tempo (så du kan prata under tiden) i Malmös vackra parker och natur. Bästa kombon! #löpmötet

 

 

 

Med kunder och partners på Hockeyns dag på Malmö Arena 2018

 

På cykel till bortamatchen

Idén bakom konceptet ”På cykel till bortamatchen” föddes redan våren 2015 efter en vadslagning företagsledare emellan som båda var inbitna MFF-supportrar. Syftet med eventet kom dels att handla om att främja fysisk aktivitet och kreativitet bland stora som små. Samt att förena fotbollssverige och vår supporterkultur.Med ömsesidig respekt, rent spel och sportsligt beteende på och omkring fotbollsplanen.

Den första cyklingen gjordes 2015 av Michael Nilsson Pauli och Daniel Håkansson. Då gick turen från Swedbank Stadion till Falkenbergs IP. 2016 tog man konceptet till en ny nivå när Kodexe cyklade 125 mil upp till Östersund och Jämtkraft Arena, för att välkomna nykomlingarna Östersunds FK till allsvenskan. I juli 2017 var det dags igen när färden gick till Sundsvall och Norrporten Arena. I år blir det rekord i antal cyklister till bortamatchen när vi den 13 maj välkomnar Trelleborgs FF tillbaka till Allsvenskan. - En cykeltur på dryga 3 mil vilket öppnar upp för att fler kan cykla med, oavsett om du har en vanlig damcykel eller en tävlingscykel. Målet är att så många som möjligt hänger på, säger Michael Nilsson Pauli. Uppvärmningen och premiärcyklingen för året går till Kalmar den 29 april. På cykel till bortamatchen har fått en del medial uppmärksamhet under förra året och har snart 2000 följare på facebook. Läs mer om På cykel till bortamatchen här.

  

 

Sportnätverk som vi är aktiva i 2018:

                      

 

Vill du veta mer om Kodexe Sport Relations? 

Kontakta Michael Nilsson Pauli

0732-30 72 92

michael@kodexe.se